Digikumppanuushanke

Saksalais-suomalainen digikumppanuushankkeen tavoitteena on auttaa suomalaisia yrityksiä Saksan valtaville digimarkkinoille tuomalla molempien maiden yrityksiä saman pöydän ääreen.

© iStock/gilaxia

Digitaalinen murros on läsnä kaikkialla ja vaikuttaa kokonaisvaltaisesti niin ihmisiin, yhteiskuntiin kuin markkinoihinkin. Myös yritysten on uudelleenarvioitava liiketoimintamallejaan. Uudet teknologiat ja innovaatiot kätkevät kasvumahdollisuuksia ja muuttavat perinteisiä liiketoimintamalleja ja työpaikkoja. Saksalais-suomalainen digikumppanuus auttaa suomalaisia yrityksiä Saksan valtaville digimarkkinoille tuomalla molempien maiden yrityksiä saman pöydän ääreen.

Mikä digikumppanuus?

Keskuskauppakamari, Saksan teollisuus- ja kauppakamarien kattojärjestö DIHK, Teknologiateollisuus ja Saksalais-Suomalainen Kauppakamari perustivat digitalisaatiokumppanuuden vuoden 2016 keväällä.

Kumppanuuden tavoitteena on mahdollistaa kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen molemmissa maissa. Lisäksi tarjotaan alusta, jolla toisiaan täydentävät tuotteet voidaan koota kokonaisuuksiksi, jotka ovat kilpailukykyisiä maailmanmarkkinoilla.

Smart Building

Digikumppanuuden toinen ohjelma käynnistyy alkuvuodesta 2019 ja keskittyy Saksan rakennusalan digitalisointiin.

Saksan 21 miljoonan rakennuksen rakennuskanta on Euroopan suurimpia - nämä markkinat avaavat uusia mahdollisuuksia ennen kaikkea suomalaisyrityksille.

Ohjelmassa keskitytään uusien saksalaisasiakkaiden löytämiseen suomalaisille yrityksille.

Mukaan otetaan enintään 8 suomalaisyritystä, joilla on osaamista rakennusalan digitalisoinnissa.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä: oliver.boldt(at)dfhk.fi

Kenelle?

Monivuotisen kumppanuusohjelman alkuvaiheessa digitalisaation laaja kenttä rajataan molempien maiden painottamille toimialueille. Näitä ovat mm. Industrie 4.0 ja e-health.

Kumppanimme